جنایت هولناک در تهران به خاطر فیلم سیاه از نامادری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه١۴٠٣) | تداوم گرما در استان تا اوایل هفته آینده اعمال قانون۱۱۶۱دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۶۲نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳) تامین لوازم خانگی نو برای ۲۲۸ خانوار سیل‌زده خراسان‌رضوی قانون حذف کیسه‌های پلاستیکی رایگان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا نمی‌شود؟ کرم ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ می‌تواند محافظت پوست را تامین کند جنایت در دورهمی هم‌خدمتی‌ها | جوان بوکسور مشهدی کشته شد پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در شرق ایران (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تکمیل شناسنامه سلامت طب ایرانی در مراکز بهداشتی اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) علائم گرمازدگی را با شروع فصل تابستان باید جدی گرفت بیماری کاواساکی یک بیماری التهابی که در کودکان شایع است از خطرات تزریق بوتاکس تقلبی چه می‌دانید؟ جاده کندوان به سمت کرج یک طرفه شد حدود ۵۰ درصد مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری خود بی خبرند! غلبه بر استرس و اضطراب با شربت زعفران و سنبل الطیب واژگونی اتوبوس در اتوبان قم- تهران یک فوتی و پنج مصدوم برجای گذاشت اعترافات تکان دهنده پسر جوان درباره قتل هولناک مادرش قتل فجیع پسر ۲۰ ساله با ضربات چاقو| ۲ متهم بازداشت شدند ۴۰ ایرانی در عربستان بستری شدند | هشدار گرمازدگی به حجاج
سرخط خبرها

اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به کربلا برای نخستین مرتبه | ۲۰۰ دانش‌آموز از خراسان‌رضوی عازم اربعین می‌شوند

  • کد خبر: ۱۸۲۵۱۳
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به کربلا برای نخستین مرتبه | ۲۰۰ دانش‌آموز از خراسان‌رضوی عازم اربعین می‌شوند
به گفته معاون پرورشی آموزش‌و‌پرورش، امسال برای نخستین‌بار کاروان‌های دانش‌آموزی اعزام می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز «امسال برای نخستین‌بار فراخوان اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به همه استان‌ها ارسال و مجوز آن ابلاغ شد. آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی نیز با اعزام دویست دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین سهیم است.» این خبری است که معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی به شهرآرا اعلام کرد و علاوه‌بر‌این از اقدام خودجوش برخی از مدارس دولتی و غیردولتی برای اعزام دانش‌آموزان به زیارت اربعین طبق مجوزی که داشتند، خبر داد.

علی مهدوی‌خواه در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهرآرا بیان کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان اعزامی برای اربعین از سوی برخی مدارس وجود ندارد؛ زیرا این فرایند همچنان در حال انجام است.
او ادامه داد: همچنین دو گروه هم‌خوانی و سرود از مشهد و نیشابور برای اجرای برنامه در مسیر زائران -هم در داخل کشور، هم در عراق- اعزام می‌شوند. اعضای این دو گروه از دانش‌آموزان برگزیده قرآنی و مسابقات فرهنگی و هنری هستند.

راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی

«امسال برای نخستین‌بار، موکب‌های دانش آموزی به مناسبت اربعین در مسیر زائران برپا می‌شوند.» این خبر را هم مهدوی‌خواه اعلام کرد و ادامه داد: در‌همین‌راستا، سه موکب دانش‌آموزی در شهرستان‌های داورزن، نیشابور و چناران برپا شده است. امکانات سخت‌افزاری این موکب‌ها نظیر فضا و در‌صورت نیاز تجهیزات، از سوی آموزش‌و‌پرورش در اختیار آن‌ها قرار گرفته است؛ بنابراین این موکب‌ها در ادارات آموزش‌و‌پرورشی راه‌اندازی شده‌اند که در مسیر عبور زائران پیاده اربعین قرار دارند.

او ادامه داد: نکته متفاوت این موکب‌ها این است که کار موکب‌ها را به دانش‌آموزان سپرده‌ایم. متأسفانه هنوز سپردن مسئولیت به دانش‌آموزان چندان جا نیفتاده و این مسئله‌ای جدی است که براساس رویه جدید در تلاشیم صفر‌تا‌صد برخی کار‌ها به دست خود دانش‌آموزان انجام شود.

کمک به استان‌های معین

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی، از استان‌های معین، برای کمک‌رسانی به استان‌های مرزی مانند کرمانشاه، ایلام و‌... که وظیفه سامان‌دهی اربعین دانش‌آموزی را برعهده دارند، در نظر گرفته شده است؛ به‌همین‌دلیل با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، خیران و فرهنگیان سعی کردیم که به تجهیز موکب‌ها کمک کنیم و اقلامی مانند پتو، آب‌معدنی و‌... را به‌صورت امانت در اختیار این استان‌ها قرار می‌دهیم.

مهدوی‌خواه بیان کرد: علاوه بر پویش‌های کشوری که به مناسبت اربعین در فضای مجازی راه‌اندازی شده است، پویش‌های مختلفی از جمله «جاماندگان»، «مشتاقان» و... در خراسان‌رضوی داریم که هدف آن‌ها فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان با این رویداد بزرگ معنوی است که در بستر فضای مجازی، به‌خصوص شبکه شاد در حال اجراست. مخاطبان این پویش‌ها دانش‌آموزان هستند و از آن‌ها خواسته شده است که دل‌نوشته، عکس و‌... مرتبط با اربعین خود را برای پویش ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->